Integritetspolicy

Winvoices Integritetspolicy hjälper dig att förstå vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem samt hur vi hanterar, skyddar, lagrar, överför och raderar dina personuppgifter.

Personuppgifter är information som kan identifiera dig som person, t.ex. e-postadress, gatuadress eller telefonnummer etc.

Vilka personuppgifter behandlar Winvoice?

Personuppgifter som Winvoice kan komma att behandla om dig är:

För de ändamål som nämns i avsnittet ”Varför vi behandlar personuppgifter” behandlar Winvoice inte känsliga personuppgifter om dig.

Hur vi samlar in dina personuppgifter

I allmänhet samlar Winvoice in personuppgifter direkt från dig eller andra personer som är kopplade till vår kund. Om kunden du arbetar för köper Winvoice-produkter eller tjänster kan vi samla in information om dig från partnerföretaget.

Vi använder oss också av cookies och andra spårningstekniker när du använder Winvoices webbplatser och när du interagerar med oss per e-post, för att optimera din upplevelse av Winvoice, våra produkter och våra webbplatser.

För mer information, vänligen läs vår cookie policy.

I vissa fall kan vi också samla in information om dig från andra källor. Dessa källor kan vara data aggregation från tredje part, Winvoices marknadsföringspartner, offentliga källor eller sociala nätverk från tredje part.

Varför vi behandlar personuppgifter

Winvoices integritetspolicy gäller när Winvoice behandlar dina personuppgifter för olika ändamål när du interagerar med oss, som;

Köpa och leverera

Support och förbättring

Säkerhet

Marknadsföring

Rekrytering

Information om hur personuppgifter behandlas i en av våra många tjänster, beskrivs i respektive personuppgiftsbiträdesavtal för den tjänsten. Winvoice fungerar i dessa fall som personuppgiftsbiträde och behandlar uppgifterna på uppdrag av och enligt instruktioner från kunden. För mer information om detta, vänligen kontakta kundsupport för den specifika tjänsten.

‍Information regarding how personal data is processed in one of our many services is outlined in the respective data processing agreement for that service. Winvoice does in such cases act as a data processor and processes the data on behalf of and according to instructions given by the Customer. For more information regarding this, please contact customer support for that specific service.

Rättslig grund för behandling av dina personuppgifter

Winvoice behandlar personuppgifter utifrån flera rättsliga grunder.

Avtal med dig

Vi behandlar dina personuppgifter baserat på ett juridiskt bindande avtal med dig, t.ex. när du ansöker om ett jobb i Winvoice. Att behandla dina personuppgifter såsom CV, ansökan och referenser är nödvändigt för att Winvoice ska kunna hantera förfrågningar från arbetssökande innan ett kontrakt ingås.

Ditt samtycke

Winvoice kan komma att behandla dina personuppgifter baserat på samtycke. Du har alltid en möjlighet att ta tillbaka ditt samtycke efter att samtycket är lämnat.

Berättigat intresse

Winvoice har ett berättigat intresse när vi behandlar dina personuppgifter för säkerhet, support och förbättring eller när du agerar kontaktperson för en existerande eller potentiell kund. Dina personuppgifter behandlas utifrån ett affärsperspektiv på ett sätt vi anser inte står i konflikt med dina fri- och rättigheter som privatperson.

Vidare behandlar Winvoice dina personuppgifter baserat på ett berättigat intresse om du anmäler dig till ett webinar, laddar ner rapporter eller annat innehåll från våra webbsidor. Det berättigade intresset är att bistå dig med korrekt innehåll, hålla webinar, marknadsföra och administrera dina förfrågningar. Läs mer om hur Winvoice behandlar dina personuppgifter för marknadsföringssyften baserat på berättigat intresse och dina rättigheter när vi behandlar dina personuppgifter för sådana syften under avsnittet “marknadsföring” i denna integritetspolicy.

Hur dina personuppgifter delas

Affärspartners
Winvoice kan komma att dela dina personuppgifter med våra partners i det fall det förefaller legitimt ur ett affärsperspektiv och i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning.

Myndigheter
Polismyndigheten och andra myndigheter kan begära tillgång till personuppgifter från Winvoice. I dessa fall lämnar Winvoice över informationen endast om ett domstolsbeslut finns att göra detta.

När använder Winvoice underbiträden?

Winvoice använder underbiträden för att behandla personuppgifter. Detta är vanligtvis leverantörer av molntjänster eller andra IT-leverantörer.

När Winvoice använder underbiträden skriver Winvoice personuppgiftsbiträdesavtal (DPA) med dessa för att skydda din integritet. Om underbiträden är lokaliserade utanför EU/EEA säkerställer Winvoice legala grunder för internationella överföringar å dina vägnar genom att använda EU standardavtalsklausuler (EU SCC).

Du kan alltid begära en översikt och mer detaljerad information om Winvoices underbiträden.

Hur du kontaktar Winvoice finns längst ner i detta dokument.

Hur länge lagras dina personuppgifter?

Winvoice lagrar dina personuppgifter endast så länge som krävs för att uppfylla våra avtalsenliga skyldigheter. När vi behandlar dina personuppgifter på andra rättsliga grunder, såsom berättigat intresse, sparas informationen så länge den är nödvändig för att uppfylla syftet med behandlingen.

Följaktligen kan dina personuppgifter omfattas av olika lagrings-policies baserat på typ av data och syftet med att samla in dem. Nedan några exempel:

Vid rekrytering kommer Winvoice att radera dina personuppgifter såsom CV, ansökan och andra dokument, när rekryteringsprocessen är avslutad, vanligtvis maximalt 6 månader efter sista ansökningsdatum om inte annat överenskommits med dig.

Ett annat exempel är kontaktinformation lagrad i marknadsföringssyfte, inklusive leads eller potentiella kunder. Sådana personuppgifter kommer att raderas senast 24 månader efter senast registrerade aktivitet.

För ytterligare information angående radering, välkommen att kontakta Winvoice (kontaktinformation finns i sista sektionen i detta dokument).

Dina rättigheter

Grundläggande rättigheter

Du har rätt att få tillgång till dina personuppgifter genom att begära en översikt över de personuppgifter vi behandlar om dig och du kan ha rätt till dataportabilitet. Du har också rätt att begära att Winvoice korrigerar felaktigheter i dina personuppgifter. Om du har ett konto hos Winvoice kan detta vanligtvis göras genom ”ditt konto” eller ”din profil” på tillämplig webbplats eller tjänst.

Vidare har du rätt att begära radering av personuppgifter och att begränsa eller invända mot vår behandling av dina personuppgifter enligt denna integritetspolicy eller andra tjänstespecifika villkor.

Vänligen använd kontakt@winvoice.se för att inkomma med begäran enligt denna sektion.

Slutligen har du också rätt att lämna in klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) gällande behandlingen av dina personuppgifter.

Marknadsföring och profilering

Det berättigade intresset

När du interagerar med Winvoice t.ex. genom att besöka Winvoices webbsidor, ladda ner innehåll, delta på webinars och som en del i användningen av Winvoices tjänster, kommer Winvoice att behandla dina personuppgifter utifrån ett berättigat intresse. En av Winvoices berättigade intresse är att behandla personuppgifter för direktmarknadsföring.

Winvoice använder dina personuppgifter för att tillhandahålla relevant innehåll till dig genom direkt marknadsföring på sociala medieplattformar och e-post, webbsidor eller i en Winvoice tjänst, baserat på dina preferenser. De personuppgifterna vi behandlar är aggregerade uppgifter om dig, såsom IP-adress, intressen (var du har klickat etc.), användarnamn och enhet. Detta görs t.ex. genom cookies och kallas profilering. Winvoice kommer också att ha möjlighet att kombinera denna information med information om den kundrelation vi kan ha med ditt bolag.

Syftet med profileringen är att leverera anpassad marknadsföring till dig, förbättra din användarupplevelse av våra tjänster / webbsidor och tillhandahålla produkter som våra kunder är nöjda med. Winvoices tjänster är generellt använda som verktyg för arbetsrelaterade syften, och ditt beteende i dessa verktyg säger lite om ditt privatliv. Inga känsliga uppgifter behandlas. Dina personuppgifter behandlas därmed ur ett affärsperspektiv på ett sätt som vi bedömer inte är i konflikt med dina fri- och rättigheter som individ.

Winvoice använder e-post som ett verktyg för att kommunicera marknadsföring, dock endast med ditt medgivande i enlighet med gällande marknadsföringslag (om sådant behövs). Om du har gett ditt medgivande kommer du alltid att ha möjligheten till opt-out som beskrivs nedan, eller när du får ett mejl innehållande marknadsmaterial.

Rätt till opt-out för marknadskommunikation

Du har rätt till opt-out att ta emot marknadsföringsmaterial från Winvoice och vara föremål för profilering. Du kan göra detta på följande sätt:

Du kan också alltid opt-in/out cookies på en specifik Winvoice webbsida genom vår cookie-banner.

Notera att även om du väljer opt-out för att ta emot marknadsföringsmaterial, kan du fortfarande få administrativ information från Winvoice, såsom orderbekräftelser och notifieringar nödvändiga för att hantera ditt konto på den tjänst Winvoice erbjuder våra kunder.

Ändringar

Vi uppmuntrar att du granskar Winvoices integritetspolicy regelbundet. Om Winvoice gör betydande ändringar till denna policy som väsentligt förändrar vår praxis kring integritet kan vi också meddela dig på annat sätt, som att skicka e-post eller meddelande på vår webbplats innan ändringarna träder i kraft.

Integritetspolicyn revideras årligen och alla ändringar godkänns av Winvoice. Senast uppdaterad: 2024-02-01.

Kontakta oss

Winvoice är ett svenskt bolag med juridiska enheter, affärsprocesser, ledningsstrukturer och tekniska system. Winvoice levererar mjukvara och tjänster till både publika och privata verksamheter i Sverige. Winvoices huvudkontor ligger i Hölö.

Alla viktiga beslut om integritet i Winvoice fattas på företagsnivå av Winvoice under övervakning och ordförande av Data Protection Officer (DPO). Den personuppgiftsansvarige som är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter är Gabriel Acosta.

Winvoice AB
Besöksadress: Malmskillnadsgatan 36, 111 57 Stockholm
Postadress: Dalsvägen 24 B, 153 49 Hölö

Vi uppskattar din åsikt. Om du har kommentarer eller frågor om vår integritetspolicy, andra frågor om integritet eller angående en möjlig personuppgiftsincident, vänligen skicka dessa till kontakt@winvoice.se

Vi hanterar frågor och klagomål konfidentiellt. Vår representant kommer att kontakta dig för att hantera eventuella frågor eller problem samt för att beskriva alternativen som finns för att lösa dessa. Vi strävar efter att klagomål och frågor blir lösta på ett korrekt och lämpligt sätt.