Elektronisk fakturahantering

Elektronisk fakturahantering, även känt som EFH, innebär att fakturor hanteras digitalt istället för manuellt med papper. Detta inkluderar hela processen från mottagning och attest av fakturor, till bokföring, betalning och arkivering av fakturor. Elektronisk fakturahantering automatiserar och förenklar de steg som traditionellt sett har varit del av företagets fakturahantering.


Fördelar med elektronisk fakturahantering


Sparar tid och pengar

Med elektronisk fakturahantering kan företag spara tid och sänka sina operativa kostnader. Genom att automatisera hanteringen kan fakturor snabbt och enkelt skannas, tolkas och bokföras utan manuell inblandning, vilket minskar den tid som ekonomiavdelningen behöver lägga på administrativa uppgifter.

Minskad risk för fel

Elektronisk fakturahantering minimerar även risken för fel, såsom felaktig inmatning av data, förlorade dokument och missade betalningsfrister. Winvoice använder avancerad teknologi för att läsa av data från fakturor och automatisera bokföring och betalning av fakturor. 

Ökad kontroll

Med automatiserad fakturahantering får företag en bättre översikt och kontroll över sina leverantörsfakturor. Alla fakturor kan spåras och hanteras inom ett system, vilket gör det enkelt att följa upp statusen för varje faktura, identifiera eventuella avvikelser och generera rapporter för analys.

Ett miljövänligt alternativ

Elektronisk fakturahantering med e-fakturor är dessutom ett mer miljövänligt alternativ. Genom att digitalisera och automatisera fakturaprocessen kan företag minska sin pappersförbrukning, vilket är mer hållbart och även sparar kostnader för papper och utskrift.

Allt ingår med Winvoice!

Nyckelfunktioner för automatiserad fakturahantering

Skräddarsydda attest- och kontrollflöden

Winvoice kan helt automatiskt hantera dina fakturor efter dina önskemål. Med Flöden kan du skapa ditt eget, skräddarsydda flöde för att få till den automatisering just ert företag behöver.

Mobilt gränssnitt

Winvoice är helt molnbaserat och kan nås från vilken enhet som helst med internetanslutning, vilket gör det enkelt att attestera dina fakturor vart du än befinner dig. Du kan även använda mer avancerade funktioner direkt i mobilen, som t ex kontering.

Ett konto för allt

Winvoice erbjuder SSO (Single sign-on) med Visma Connect, vilket innebär att du som Visma-kund kan logga in och arbeta i systemet med samma konto som övriga Visma-program.

Fakturasök

Winvoice fakturasök fungerar som ett digitalt, centraliserat arkiv för er organisations fakturadata. Med över 20 olika, kombinerbara sökparametrar kan du snabbt och enkelt hitta just den information du letar efter och dela den med intressenter.

Multicompany

Med Winvoice multicompany funktionalitet ställer du själv in vilka bolag du vill arbeta med för stunden, söker efter fakturor över bolagsgränser och kan administrera användarbehörigheter i flera bolag samtidigt.