Elektronisk fakturahantering, även känt som EFH, innebär att fakturor hanteras digitalt istället för manuellt med papper. Detta inkluderar hela processen från mottagning och attest av fakturor, till bokföring, betalning och arkivering av fakturor. Elektronisk fakturahantering automatiserar och förenklar de steg som traditionellt sett har varit del av företagets fakturahantering.
Att gå igenom och registrera fakturauppgifter manuellt kan vara en tidskrävande process. Manuell fakturahantering ökar även risken för felaktigheter vilket kan leda till försenade betalningar till företagets leverantörer. Utan organiserade rutiner blir fakturahanteringen ineffektiv och kostsam. Med elektronisk fakturahantering i Winvoice kan ni automatisera era fakturaflöden och öka effektiviteten.
Spara tid och pengar
Med elektronisk fakturahantering i Winvoice kan ert företag spara tid och sänka kostnader. Genom att automatisera hanteringen kan fakturor tolkas, attesteras, betalas och bokföras snabbt och enkelt.
Minskad risk för fel
Manuell fakturahantering leder ibland till felaktiga eller försenade betalningar. Winvoice automatiska funktioner för elektronisk fakturahantering hjälper till att identifiera och korrigera dessa felaktigheter.
Ökad kontroll och säkerhet
Elektronisk fakturatolkning (EFH) erbjuder bättre spårbarhet och dokumentation. Inbyggda säkerhetsfunktioner skyddar även mot bedrägerier och obehörig åtkomst, vilket gör fakturahanteringen säkrare med Winvoice.
Integration med ekonomisystem
Winvoice kan integreras med befintliga ekonomisystem som Visma.net, Visma eEkonomi och Fortnox, vilket skapar en sömlös och sammanhängande hantering av er ekonomiska data.
Winvoice är ett molnbaserat system för elektronisk fakturahantering som hjälper er att hantera era leverantörsfakturor och leverantörsreskontra automatiskt med skräddarsydda fakturaflöden. Winvoice automatiserar fakturahanteringen i fyra enkla steg:
Leverantörsfakturor mottas via e-post, e-faktura eller rakt in i Winvoice via vår praktiska dra- och släppfunktion. Därefter tolkas fakturornas relevanta information inför nästa steg
Tolkad information valideras och leverantörsfakturorna är redo att hanteras i Winvoice med huvudinformation och kontering förifylld.
Fakturorna skickas för attest och kontroll utifrån förutbestämda attest- och kontrollflöden skräddarsydda efter er organisations unika struktur.
Leverantörsfakturor slutbokförs och är redo att betalas i ditt affärssystem.
På Winvoice sätter vi en ära i att göra saker enkelt och att med alla till buds stående medel skapa kundvärde.
Därför har vi bestämt att alla nya funktioner som släpps till produktion med två veckors mellanrum ingår! Allt du som kund betalar är en avgift per faktura. Inga dolda kostnader!
De funktioner som vi erbjuder hittills innefattar: