Fakturatolkning

Elektronisk fakturatolkning gör det möjligt att automatiskt tolka data från leverantörsfakturor, både pappersfakturor och e-faktura. Winvoice fakturatolkningssystem kan snabbt läsa av innehållet i era fakturor och omvandla denna information till strukturerad data som kan registreras i ert ekonomisystem.



Automatisera er fakturatolkning

Att gå igenom och registrera fakturauppgifter manuellt kan vara en tidskrävande process. Manuell fakturatolkning ökar även risken för felaktigheter vilket kan leda till försenade betalningar till företagets leverantörer. Utan organiserade rutiner blir fakturahanteringen ineffektiv och kostsam. Med Winvoice kan ni automatisera er fakturahantering och öka effektiviteten.



Fördelar med Winvoice

Spara tid och pengar

Med automatiserad fakturatolkning i Winvoice kan ert företag spara tid och sänka kostnader. Genom att automatisera hanteringen kan fakturor tolkas, attesteras, betalas och bokföras snabbt och enkelt.


Minskad risk för fel

Manuell fakturatolkning leder ibland till felaktiga eller försenade betalningar. Winvoice automatiska funktioner för fakturahantering hjälper till att identifiera och korrigera dessa felaktigheter.

Ökad kontroll och säkerhet

Elektronisk fakturatolkning erbjuder bättre spårbarhet och dokumentation. Inbyggda säkerhetsfunktioner skyddar även mot bedrägerier och obehörig åtkomst, vilket gör fakturahanteringen säkrare med Winvoice.

Integration med ekonomisystem

Winvoice kan integreras med befintliga ekonomisystem som Visma.net, Visma eEkonomi och Fortnox, vilket skapar en sömlös och sammanhängande hantering av er ekonomiska data.

Så fungerar elektronisk fakturahantering med Winvoice

Winvoice är ett molnbaserat system för elektronisk fakturahantering som hjälper er att hantera era leverantörsfakturor och leverantörsreskontra automatiskt med skräddarsydda fakturaflöden. Winvoice automatiserar fakturahanteringen i fyra enkla steg:

Tolkning av fakturor

Leverantörsfakturor mottas via e-post, e-faktura eller rakt in i Winvoice via vår praktiska dra- och släppfunktion. Därefter tolkas fakturornas relevanta information inför nästa steg

Validering av fakturor

Tolkad information valideras och leverantörsfakturorna är redo att hanteras i Winvoice med huvudinformation och kontering förifylld.

Attestering av fakturor

Fakturorna skickas för attest och kontroll utifrån förutbestämda attest- och kontrollflöden skräddarsydda efter er organisations unika struktur.

Bokföring av fakturor

Leverantörsfakturor slutbokförs och är redo att betalas i ditt affärssystem.


Enklare än så här blir det inte – alla funktioner ingår!

På Winvoice sätter vi en ära i att göra saker enkelt och att med alla till buds stående medel skapa kundvärde.

Därför har vi bestämt att alla nya funktioner som släpps till produktion med två veckors mellanrum ingår! Allt du som kund betalar är en avgift per faktura. Inga dolda kostnader!

De funktioner som vi erbjuder hittills innefattar:

  • Obegränsat antal användare
  • Full automatisering av attestförfarande (No-touch)
  • Mobilt gränssnitt med full funktionalitet (t ex kontering)
  • Avancerad fakturasök
  • Skapa leverantör med registeruppslag och risk-analys
  • Omgående import av fakturor
  • Digitalt arkiv
  • E-faktura
  • Tolkning av PDF-fakturor via e-mail, drag & drop och post
  • Single Sign On (SSO)
  • Regler för attest & kontroll
  • Fritextsökning i tolkningsdata
  • Enkel flerföretagshantering
  • Inköpsordermatchning
  • Projekthantering
  • Attestpåminnelser
  • Support via e-mail, chat och telefon